BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Heart


Monday, February 28, 2011

teringt kan die...!!hate it~~='(..nukilanku!!hnye kenangann~~

Bismillahirrahmanirrahim.

Sygku,

Kata orang bercinta, biar jauh di mata tetapi tetap di hati. Andai rindu menggigit sukma, pandanglah pada sang rembulan di malam hari kerana bulan itu hanya satu dan di mana juga kita berada, kita tetap memandang bulan yang satu.

Kata orang berkasih, biar jauh di mata tetapi hadir dalam doa. Andai dilanda rindu dendam, segera memandang langit yang luas agar terasa keluasan rahmat Tuhan, mudah-mudah Allah yang Maha Pemurah itu segera mengaturkan pertemuan.

Kata orang saling menyayang, biar jauh di mata tetapi tetap diingati walau ke alam mimpi. Andai terasa sayangnya meluap-luap, pandanglah ke tanah agar segera mengingati mati, mudah-mudahan ingatan pada kematian akan melenyapkan keripuhan hati yang melanda.

Tetapi, pesan aku padamu wahai insan yang teramat, amat, amat aku sayangi... Andai di hatiku atau hatimu terdetik rasa yang tak mampu diluahkan dengan kata-kata... Aku tidak mampu berkata apa-apa kerana dirimu terlalu istimewa. Aku tak mampu meluah rasa sekeping hatiku pada dirimu syg..

Aku hanya mampu memujuk hati.

Jauhmu dariku adalah kerana Allah.Sepimu dariku adalah kerana kesibukan seharianmu sebagai penuntut ilmu.Senyapmu adalah kerana jadualmu padat sebagai pejuang agama Allah.Diammu adalah kerana dirimu dikelilingi sahabat-sahabat yang soleh solehah.

Dan aku hanya terdaya meminta dan terus meminta dari Allah agar sentiasa memelihara insan yang aku cintai ini dengan sebaik-baik penjagaan. Kerana, hatiku selalu yakin bahawa tiada penjaga yang lebih hebat jagaannya selain dari Allah yang Esa. Hatiku terpujuk, jiwaku menunduk, perasaanku terduduk...

Sekeping hati ini aku berikan pada Allah, lantunan doa buat insan yang sentiasa hadir setiap sujud terakhir dalam solatku.

Sygku,

Di saat mereka memandang rembulan, melempar pandangan pada keluasan langit, menjatuhkan hati memandang debu tanah yang berhembus perlahan... Aku tidak mampu menutup rasa hatiku, kerana kita sebenarnya punya KIBLAT YANG SATU. Hanya itu yang mampu mendamaikan ripuh gelora kalbuku saat merindui dirimu.

Sygku,

Walau di mana dirimu berada, apakah di utara selatan timur mahupun barat... Aku selalu mendoakan kesejahteraan buatmu hatta diriku tidak beriringan di sisimu. Kita tetap bersama, dalam doa dan sujud saat memandang kiblat yang satu...:))

Friday, February 25, 2011

Dadali - Disaat Aku Mencintaimu

DISAAT AKU MENCINTAIMU..
KAU TERPAKSE TINGGALKAN KU DEMI KEBAHAGIAAN ORG TUA MU..
SEMOGA KAU BAHAGIA DI SAMPING PILIHAN KELUARGA MU..
AKU SENTIASA DOAKAN YANG TERBAEK TUK ORG YANG PENAH MENYAYANGI DIRIKU INI..
KENANGAN BERSAMAMU AKAN KU INGAT HINGGA AKHIR NYAWA...=)

sendiriannn menangisi...!

hmm....bl duk sorg2 ni teringt plakk dekat die...nk ngis ye jgk..tp xnk la..t aku penat..baekk aku ngiss ingt mak aku..smlm cite kat mak aku..lega rsenyer...huhu...xpe la...ade jodoh ade la..lgpon mude lgi kn..sedeyh plakk bile mak ckp cmtuee...blaja dl ye teh..byk mse g...mak kn ade...hoho...='(..rindu kat mak...
hmm...buang la jauh2 ingtan aku dengan nye..peritt rse kat aty ni bl ingt blik.......walaupon xpenah kua ngn die,tp berkenalan bersama die memg sgt indah....=)..die watpe skrg yer......die ingt aku x agk nyer??
hmm...aini..aini...smpaii bl la ko nk ingt die....die da ade calon isteri la....ingt 2~~!!='(...
xpe2...aku ade membe2 lgi la...diowgg yg gembirakan aty aku..ade kak aien,madyha,mie,fahmi,alip,hawe,dilah,mekna rmaii lagi la....especially org yg baru aku knal,tp mcm da lme knal..giloo palooo....hahahha....KAK AIEN,FAHMI,MIE N ALIP...xsbr nk hang out ngn diowg nnti...sentiasee wat aku gelakk sorg2 bl lyn komen2 kat fb...hahahha.......bestt sgt2...blom jumpe dpn2 g...walaupon da penahh jumpe kejap...time 2,agk maluu ckit...pass ni wat xtaw maluu je la....hahaha...cepat la dtg kebahagiaan....pergilah penderitaan...=)

Thursday, February 24, 2011

berakhir sudah~~

berakhir suda antara aku dgn die..mungkin ini sje yg terbaek...utk aku mengundurkan diri..
mungkin tkdir telahh menentukan segala2 nya...aku trime dgn redha...aku trime hakikat ini..
hope pilihan ayah die bleyh wat die bahagia...walaupon aty aku sedeyhh tersgt~!
xpe la..ade jodoh ade la...bln 4 ni die akan diperkenalkn dgn pompuan itu..mungkin jgk akan jdi bakal isterinyer..=)..xperlu la aku menangis lgi...sbb aku da penat nk kua air mate ni..
ari ni tarikh yg aku akan ingt smpaii bl2..huhu..hope die bhgie..n kalo bolehh aku xnk berjumpe dgn nye lgi..
ermm...xpe la..skrg fokus kpd stdy n family..xgune da aku nk ngis sbb lelaki..byk lgi mnde yg perlu aku kejar..
hope kehidupan aku lps ni lebih diredhai..=)..amiin...
SATU NAMA TETAP DI HATI..lagu yg sentiase aku dgr bl aku rindu or sedeyhh dgn nye..lagu yg penuh mkne bg aku slps diperkenalkan oleh die..
cincin pemberian aku yg nk bg kat die hanye akn dijadikan perhiasann..tp aku bleyhh je pkai..walauponn ade nme die di cincin uh..kecik sje dugaan kamoo ni aini...ALLAH ingin menguji kamoo aini..ingt 2..berpikiran positif n sentiasa ingt pada NYA..YANG MAHA BERKUASA DI ATAS SEGALA2 NYA...=)
MUHAMAD FIRDAUS BIN ALI..
segale kenangan akan sentiase aku ingt smpaii mati..thank sbb pernah membahagiakan diriku ini..=)walaupon hanye sementare..akan kekal dlm ingatanku..=)hope bhgie smpaii akhir nya..amiin..=)

Saturday, February 5, 2011

dugaan~~

cti ni aku xepy pon....xjumpe die pon...sedeyhh sgt~~die sebok sgt...smlm blik pon die xsempt jumpe aku...sbb die tgk motor..nk beli kte nyer...hmm...sedeyh nyer laa~ape yg dirncg sume xmnjdi...knape erk??die da la bkn jenis yg ske msj2 ni...bosan tol aku~hee...keje die pon kene stby 24 jam..urgh~nth la..pasnie die da ade moto bru...aku rse xme lgi aku mungkin akn dilupekn..xpon jdi top 10 die jerkk...ermm~1st pistol 2nd motor 3rd blaaa...blaa...blaa...4th...5th..6th..7th..8th..9th..10th aku kot...~hmmm.....YA ALLAH...JAUHILAH AKU DRI SANGKE BURUK TTERHADAP NYER..!!KRENA AKU AMAT MENCINTAII NYERR~~AMIINN`~~